dissabte, 16 de gener del 2010

Impressions des del GobCampEs (quarta xerrada: Enric Senabre)

La quarta xerrada la fa l'Enric Senabre: Administració androide?.

Parla del sistema Androide de l'iPhone com una manera, com una idea, per millorar la tramitació electrònica.

L'Enric exposa un seguit de conceptes (sense parar), l'objectiu és reflexionar-hi:
  • Mobilitat
  • Realitat augmentada.
  • Cloud.
  • Agilitat.
  • Produir i consumir.
  • Etc.

Conceptes aparentment confrontats:
  • Hacking vs Administració.
  • Autoorganització vs Administració.
¿Hem d'arribar a tenir tràmits que només es poden fer electrònicament? Comença a haver-hi les primeres administracions amb algun tràmit només electrònic, ¿marginem a part de la societat?

Administració terminator?

S'ha de tenir sentit comú a l'hora de fer ús de la tecnologia per millorar els serveis prestats per les administracions públiques.

No s'ha d'arribar a una "Administració 1984" on el ciutadà no sap què està fent l'Administració que l'afecta a ell.




En el debat, l'Alberto comenta que l'objectiu ha de ser:
"Le hemos concedido una beca, envie un SMS para aceptarla".
L'Administració ja té les nostres dades, per tant, pot fer-ho.

Però el que ha de fer
l'Administració és facilitar - amb sentit comú - els serveis que realitza però no deixant de banda al ciutadà, es vol facilitar-li la vida no passar d'ell.

L'Anna comenta que potser la solució és que el ciutadà pugui escollir com vol que l'Administració li presti els seus serveis: una Administració a la carta.

L'Albert també comenta que potser l'Administració ha de plantejar-se deixar de fer alguns tràmits, són necessaris avui en dia? sobretot els que fan referència a tràmits relacionats amb dades que ja té l'Administració.

L'Administració es reduïrà i donarà pas a la societat, la tecnologia ara ho permet (i, a més, a un cost baix).

Però no serà un procés fàcil...

El Xavier ens fa reflexionar sobre com s'hauria de definir què és l'Administració?
  • L'Administració ha de ser la infrastructura, no ha de fer Portals.
  • L'Administració ha de centrar-se en el seu nucli dur: les dades públiques, els tràmits, els serveis però a nivell d'infrastructura.
Es posa l'exemple de Twitter, la majoria de gent l'utilitza per les eines tipus TweetDeck o Mixero, no directament al web de Twitter.


Enllaços relacionats:

4 comentaris:

Xavier Badosa ha dit...

Per al·lusions (he estat jo qui ha parlat de l'administració com a infrastructura), la idea està ampliada (aplicada a l'estadística oficial) en aquesta presentació

http://www.slideshare.net/badosa/statistical-dissemination-20

MarcG ha dit...

Xavier,

Gràcies per passar pel Brou... i gràcies per l'enllaç a la teva presentació, l'he trobada molt interessant.

Salutacions.

AlbertSierra ha dit...

Jo sóc un fan total de l'aproximació del Xavier a aquest tema. Crec que hauríem de fer un esforç per difondre'l dintre de la pròpia administració perquè vagi entrant a poc a poc en més llocs.

MarcG ha dit...

Albert,

La idea és revolucionària... però no exempta de (molts) problemes per aplicar-la.

En tot cas, avui per avui, la societat (com a mínim la nostra societat) veu a l'Administració com la mare protectora, com la mare que li resol els problemes.

Ser infrastructura implica que la societat s'hi hagi d'implicar.

Personalment m'encanta aquest camí, però no tinc clar que el gruix de la societat també opini el mateix...