dijous, 17 de novembre del 2011

Programa de Benvinguda a Barcelona en anglès

(Aquí tenéis disponible la versión en castellano de este post)


Després d'uns mesos en desenvolupament, ahir es va posar en marxa el Programa de Benvinguda a Barcelona en idioma anglès.

Tal com us vaig comentar fa 2 anys, el Programa de Benvinguda a Barcelona (anteriorment conegut com 'Benvingut a Barcelona') és una agrupació de tràmits i serveis que resol en un sol tràmit les demandes i necessitats més habituals de les persones que s’empadronen de nou a la ciutat, així com de les que canvien de domicili.

És a dir, de cop, es poden arribar a realitzar fins a 13 tràmits o serveis diferents.

Aquest programa respon a una idea diferent d'oferir serveis públics, es tracta de ser proactius i no només reactius. Fixeu-vos que el ciutadà ve a nosaltres - en qualsevol dels tres principals canals de tramitació: presencial, telefònic o via web - a empadronar-se de nou a la ciutat o a canviar de domicili dins de la mateixa ciutat.

És a dir, el ciutadà ve per fer un tràmit (obligatori), l'Administració li facilita la realització d'aquest tràmit i, a més, li suggereix i facilita la realització d'altres tràmits que estan estretament relacionats a aquest fet vital. Per tant, l'Administració és proactiva (sense que ningú li obligui a ser-ho).

No es tracta de fer més tràmits sinó de simplificar i facilitar la tramitació d'aquells que el ciutadà necessita fer.

No es tracta de fer una sèrie de tràmits un darrera l'altre, es tracta de personalitzar i facilitar la introducció d'informació que es demana a cada tràmit, així doncs, les dades bàsiques s'introdueixen només una vegada i es comparteixen de tràmit a tràmit.

No es tracta de fer només els tràmits de l'Ajuntament de Barcelona, la idea és fer aquells tràmits relacionats amb un canvi de padró, amb independència de si són de l'Ajuntament o no, (és cert que encara hi ha tràmits a integrar, com per exemple, el canvi de metge de capçalera, però també és cert que se n'han integrat d'altres com demanar cita per escolaritzar els nens o la sol·licitud d'un carnet per utilitzar les biblioteques públiques).

La novetat d'ahir és l'oferiment d'aquest servei en anglès (fins ara s'oferia en català i castellà).

Això és en el marc del programa 'Do it in BCN' de captació de talent estranger.

Els responsables d'aquest programa van adonar-se que el programa de Benvinguda era una excel·lent eina per ajudar a una ràpida integració d'aquest col·lectiu estranger, un dels principals problemes que tenen aquestes persones, (cal tenir en compte que el programa 'Do it in BCN' capta persones de tot arreu del món, per tant, poden venir gent amb cultures, formes de ser, formes d'actuar molt diferents a les nostres).

Sincerament crec que aquesta forma de fer administració electrònica és molt encertada donat que està pensada des del punt de vista del ciutadà, és a dir li facilites la vida, que, en el fons, és del que es tracta, no?



Enllaços relacionats: