divendres, 26 de setembre del 2008

Presentació 'Web 2.0 a bcn.cat'

Ahir em va tocar fer una presentació sobre el Web 2.0.

De fet, concretant-ho més, l'encàrrec que em va fer el Director d'Administració Electrònica de l'Ajuntament de Barcelona fou un resum del document "Web 2.0 in Government: Why and How?" del David Osimo, explicar què s'ha fet en el web de l'Ajuntament de Barcelona que es pugui considerar Web 2.0 i propostes i idees de futur.

Tot seguit us penjo la presentació que es va fer, per si us interessa.

Prèviament cal que tingueu en compte que la darrera part de la presentació, la de propostes i idees de futur l'he esborrat donat que encara s'està debatint què es vol fer i de quina manera, per tant, és prematur fer-ho públic.



Aquesta és la 'blogografia' (per ordre alfabètic) d'on vaig extreure idees, conceptes, per fer la presentació:
(La icona de l'inici d'aquest post prové d'aquí).

Enllaços relacionats:

Estava redactant aquest post mentre estava escoltant el disc 'In The Eye Of The Storm' del Roger Hodgson, el que fou el primer disc d'aquest home després de separar-se de Supertramp.

És un disc amb 7 cançóns del més pur estil clàssic de Supertramp, és a dir, rock alegre, desenfadat amb un piano omnipresent.

Recomanable!.

(Enllaç a la seva fitxa en el meu inventari de música)

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Marc, enhorabuena por la presentación.La he entendido! Me ha parecido que sin retórica (creo que a veces ya no pasamos) has expresado muy bien los conceptos Web 2.0 .

Has citado muchos trabajos de muchos blogs y has catalizado muchas ideas de ellos, pero observo un idea nueva que quizás nos haya planeado a muchos pero no la hayamos sabido plasmar : EL WEB 2.0 COMO REGULACIÓN. REGULACIÓN 2.0 ? Creo que el tema surge en el momento adecuado y en el lugar adecuado (la red). Creo que merece la pena desarrollar este concepto. Intentaré expresar mis opinones al respecto.

Buen fin de semana!

MarcG ha dit...

Ioannes Xabier,

Fue David Osimo quién habló de la idea de Regulación 2.0.

Lo presentó cuando habló de cómo los valores 2.0 se pueden trasladar hacia los servicios públicos.

Explicó 3 actividades de regulación dónde se podrían utilizar los valores 2.0, (seguro que hay más actividades, a parte de éstas):

1.- En implicar los ciudadanos en los procesos de regulación, como por ejemplo en Peer-to-Patent, una iniciativa para optimizar el proceso de análisi de las peticiones de patentes.

2.- En informar mejor a los ciudadanos, en intentar que estos tengan más información y no sean los más débiles en la cadena de consumo.

3.- En fomentar la presión que los ciudadanos pueden ajercer hacia una determinada regulación que esté promoviendo el gobierno. Gracias a los valores 2.0 esta presión es más fácil de generar, (un ejemplo lo tenemos en el portal americano change.org)

Odilas ha dit...

Enhorabona MArc, per la capacitat de síntesi, la presentació i l'entorn que et permet desevolupar aquests projectes.
Em guardo la presentació, vale?

Bona feina, molta sort.

MarcG ha dit...

Odilas,

Ets ben lliure de guardar-te la presentació (i de fer-ne ús per a les teves presentacions), (si la vols en format ppt només m'ho has de demanar).

Espero, en un període no massa llarg, poder donar-vos alguna pinzellada de la part que no us vaig poder explicar: la d'idees i propostes de futur; crec que és la part més interessant...

Manu ha dit...

Me ha gustado el documetno, creo su estructura ayuda mucho a entender algunos concpetos a quien no se haya iniciado en este tema o no se lo crea mucho.